Imatge de la presentació de "Prevenció de riscos i socors a la muntanya" al CEC

Montserrat Tàrrech: "A la muntanya no n’hi ha prou de saber on has d’anar sinó també cal saber com fer front a les circumstàncies adverses"

27/01/2012

El llibre Prevenció de riscos i socors a la muntanya. Manual pràctic, de Neus Borràs, Teresa Pastor, Ángeles Sanjuan i Montserrat Tàrrech, es va presentar dimecres 25 de gener al Centre Excursionista de Catalunya. La presentació va anar a càrrec de Josep Maria Puente, president del CEC; de Jordi Duixans, i de les autores.

Josep M. Puente va parlar sobre la transcendència de la prevenció de riscos a l'hora d'evitar la sinistralitat, també a la muntanya:

"Durant molts anys, vaig ser directiu d’una empresa multinacional on el risc laboral era alt. A començaments dels anys 90 la seguretat es va convertir en un tema primordial i la sinistralitat va caure en picat. A la muntanya s’ha de seguir aquest mateix camí."

"Vull felicitar les autores perquè aquest llibre ens ajudarà a evitar els riscos que hi ha a la muntanya i tots els accidents són evitables."

Jordi Duixans va destacar la importància del coneixement sobre les nostres possibilitats i sobre l'entorn per prevenir riscos a la muntanya:

"L’única manera d’evitar una situació de risc és tenir uns bons coneixements sobre nosaltres i sobre l’entorn."

"Les quatre autores del llibre i els seus col·laboradors, amb els seus consells, us informaran i us evitaran haver d’improvisar."

Les autores van parlar sobre els continguts d'aquest manual de muntanya destinat a qualsevol excursionista, amb l'objectiu d'oferir recursos (que també poden ser útils per a  la vida diària en un entorn urbà) per a anticipar-se als riscos i per actuar davant de circumstàncies adverses.

Montserrat Tàrrech: "Tot i que a la muntanya no ha de passar res, el cas és que ens hi poden passar coses. No n’hi ha prou de saber on has d’anar sinó també cal saber com hi has d’anar i si es presenten circumstàncies adverses tenir recursos."

Ángeles Sanjuan: "El llibre no està destinat a personal sanitari, sinó a tota persona que vagi a la muntanya. L’objectiu és saber com prevenir però també saber actuar adequadament en cas de lesions."

Teresa Pastor: "Molts dels consells que apareixen al llibre no serveixen només per actuar a la muntanya, sinó que ens poden servir fins i tot en una ciutat."

Neus  Borràs: "Hem volgut que el llibre fos el màxim de pràctic, operatiu i entenedor. Està estructurat en 9 capítols més un annex amb fitxes pràctiques."

Comentaris sobre aquesta notcia

Envia un nou comentari

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
Aquesta pregunta és per comprovar que sou un visitant humà i prevenir els enviaments automàtics de correu brossa.